1장 환경이미지
도시를 바라보는 것은 아무리 평범하더라도 특별한 즐거움을 줄 수 있습니다. 건축물처럼 도시는 오랜 시간 동안에만 인식되는 방대한 규모의 건축물 중 하나입니다. 따라서 도시 디자인은 시간 예술이지만 음악과 같은 다른 시간 예술의 통제되고 제한된 시퀀스를 거의 사용할 수 없습니다. 다른 경우와 사람마다 시퀀스가 반전, 중단, 포기, 교차합니다. 모든 조명과 모든 날씨에서 볼 수 있습니다.
매 순간 눈이 볼 수 있는 것 이상의 것, 귀가 들을 수 있는 것 이상의 것, 설정 또는 전망이 탐험을 기다리고 있습니다. 그 어떤 것도 저절로 경험되는 것은 없지만 항상 주변 환경, 그에 이르는 일련의 사건, 과거 경험의 기억과 관련이 있습니다. 농부의 들판을 배경으로 한 워싱턴 스트리트는 보스턴 중심부의 쇼핑 거리처럼 보일 수 있지만 완전히 달라 보일 수 있습니다. 모든 시민은 도시의 일부 지역과 오랫동안 연관되어 왔으며, 그의 이미지는 기억과 의미로 가득 차 있습니다.
Looking at cities can give a special pleasure, however ommonplace the sight may be. Like a piece of architecture, the city is a onstruction in space, bur one of vast scale, a thing perceived only in the course of long spans of time. City design is therefore a temporal art, but it can rarely use the controlled and limited sequences of other temporal arts like music. On different occasions and for different people, the sequences are reversed, interrupted, abandoned, cut across. It is seen in all lights and all weathers.
At every instant, there is more than the eye can see, more than the ear can hear, a setting or a view waiting to be explored. Nothing is experienced by itself, but always in relation to its surroundings, the sequences of events leading up to it, the mem- ory of past experiences. Washington Street set in a farmer's field might look like the shopping street in the heart of Boston, and yet it would seem utterly different. Every citizen has had long associations with some part of his city, and his image is soaked in memories and meanings.
도시의 움직이는 요소, 특히 사람들과 그들의 활동은 별이 빛나는 신체적 부분만큼이나 중요합니다. 우리는 단순히 이 광경을 관찰하는 것이 아니라 다른 참가자들과 함께 무대에 서는 우리 자신도 그 광경의 일부입니다. 대부분의 경우 도시에 대한 우리의 인식은 지속되는 것이 아니라 부분적이고 단편적이며 다른 관심사와 혼합되어 있습니다. 거의 모든 감각이 작동하고 있으며 이미지는 그 모든 것의 합성물입니다. 도시는 매우 다양한 계급과 인격을 가진 수백만 명의 사람들이 인식하는 대상일 뿐만 아니라 자신의 이유로 끊임없이 구조를 수정하는 많은 건축업자의 산물입니다. 한동안은 일반적인 윤곽이 안정적일 수 있지만, 세부적으로 변화하고 있습니다. 성장과 형태에 대해서는 부분적인 통제만 행사할 수 있습니다. 최종적인 결과는 없으며 단계의 연속일 뿐입니다. 감각적인 즐거움을 위해 도시를 형성하는 예술이 건축이나 음악 또는 문학과 상당히 분리된 행위라는 것은 당연한 일입니다. 이러한 다른 예술로부터 많은 것을 배울 수 있지만 모방할 수는 없습니다.
아름답고 즐거운 도시 환경은 이상한 점이지만, 어떤 사람들은 불가능하다고 말할 것입니다. 마을보다 큰 미국 도시 중 일관되게 양질의 도시는 없지만, 몇몇 마을에는 유쾌한 파편이 있습니다. 그렇다면 대부분의 미국인이 이러한 환경에서 산다는 것이 무엇을 의미할 수 있는지 거의 모르는 것은 놀라운 일이 아닙니다. 그들은 자신이 살고 있는 세상의 추악함에 대해 충분히 분명하게 알고 있으며, 먼지, 연기, 더위, 혼잡, 혼란과 그 단조로움에 대해 꽤나 목소리를 내고 있습니다. 그러나 그들은 관광객이나 탈출한 휴가객으로만 잠시나마 엿볼 수 있는 조화로운 환경의 잠재적 가치에 대해 거의 알지 못합니다. 그들은 일상의 즐거움이나 삶의 지속적인 닻으로서, 또는 세상의 의미와 풍요로움의 연장선상에서 어떤 설정이 무엇을 의미할 수 있는지 거의 알지 못합니다.
Moving elements in a city, and in particular the people and their activities, are as important as the starionary physical parts. We are not simply observers of this spectacle, but are ourselves a part of it, on the stage with the other participants. Most often, our perception of the city is not sustained, but rather partial, fragmentary, mixed with other concerns. Nearly every sense is in operation, and the image is the composite of them all. Nor only is the city an object which is perceived (and perhaps enjo ed) by millions of people of widely diverse class and char- acter, but it is the product of many builders who are constantly modifying the structure for reasons of their own. While it may be stable in general outlines for some time, it is ever changing in detail. Only partial control can be exercised over its growth and form. There is no final result, only a continuous succession of phases. No wonder, then, that the art of shaping cities for sensuous enjoyment is an act quite separate from architecture or music or literature. It may learn a great deal from these other arts, but it cannot imitate them.
A beautiful and delightful city environment is an oddity, some would say an impossibility. Not one American city larger than a village is of consistently fine quality, although a few towns have some pleasant fragments. It is hardly surprising, then, that most Americans have little idea of what it can mean to live in such an environment. They are clear enough about the ugliness of the world they live in, and they are quite vocal about the dirt, the smoke, the heat, and the congestion, the chaos and yet the monot- ony of it. But they are hardly aware of the potential value of harmonious surroundings, a world which they may have briefly glimpsed only as tourists or as escaped vacationers. They can have little sense of what a setting can mean in terms of daily delight, or as a continuous anchor for their lives, or as an exten- sion of the meaningfulness and richness of the world.
이 책은 시민들이 가지고 있는 도시의 정신적 이미지를 연구하여 미국 도시의 시각적 품질을 고려할 것입니다. 특히 도시 경관의 명백한 명확성 또는 '가독성'이라는 한 가지 특정 시각적 품질에 초점을 맞출 것입니다. 이는 그 표현을 쉽게 알아볼 수 있다는 것을 의미합니다
그리고 일관된 패턴으로 구성할 수 있습니다/이 인쇄된 페이지가 읽을 수 있다면 인식 가능한 기호의 관련 패턴으로 시각적으로 파악할 수 있으므로, 가독성 있는.도시는 지구나 랜드마크 또는 경로를 쉽게 식별할 수 있고 전반적인 패턴으로 쉽게 그룹화할 수 있는 도시가 될 것입니다. 이 책은 가독성이 도시 환경에서 매우 중요하다고 주장하고, 이를 자세히 분석하여 오늘날 이 개념이 도시를 재건하는 데 어떻게 사용될 수 있는지 보여주려고 노력할 것입니다. 독자들에게 빠르게 드러날 것이지만, 이 연구는 사전 탐색의 단계로, 마지막 단어가 아닌 첫 단어로 아이디어를 포착하고 아이디어를 개발하고 테스트할 수 있는 방법을 제안하는 시도입니다. 그 톤은 추측적이고 다소 무책임할 수 있습니다. 한때 잠정적이고 주제넘은 것입니다. 이 첫 번째 장은 몇 가지 기본 아이디어를 개발하고 나중에 미국의 여러 도시에 적용하여 도시 설계에 미치는 영향에 대해 논의할 것입니다.
명확성이나 가독성이 아름다운 도시의 유일한 중요한 속성은 아니지만, 규모, 시간, 복잡성 등 도시 규모의 환경을 고려할 때 특히 중요합니다. 이를 이해하려면 도시 자체뿐만 아니라 도시 주민들이 인식하는 도시를 고려해야 합니다.
환경을 구조화하고 식별하는 것은 모든 이동성 동물에게 필수적인 능력입니다. 빛의 색상, 모양, 움직임 또는 편광의 시각적 감각뿐만 아니라 후각, 소리, 촉각, 운동감각, 중력 감각, 전기장 또는 자기장과 같은 기타 감각도 다양한 종류의 단서가 사용됩니다. 이러한 방향 기술은 암말의 극지 비행부터 암말의 미세 지형에 걸친 절뚝거림의 경로 종말에 이르기까지 설명되며, 그 중요성은 광범위한 문헌에서 강조됩니다. '10-20-31-59' 심리학자들은 다소 스케치적이거나 제한된 실험실 토리 조건 하에서 인간을 대상으로 이러한 능력을 연구하기도 했습니다. '1-5-8-12-37-63-65-76-81' 몇 가지 퍼즐이 남아 있음에도 불구하고 이제 신비로운 '본능'의 길 찾기가 있을 것 같지는 않습니다. 오히려 외부 환경의 명확한 감각 신호가 일관되게 사용되고 조직화되어 있습니다. 이 조직은 자유롭게 움직이는 생명체의 효율성과 생존을 위한 근본적인 역할을 합니다.
This book will consider the visual quality of the American city by studying the mental image of that city which is held by its citizens. It_will concentrate especially on one particular vis- ual quality: the apparent clarity or "Legibility" of the cityscape. By this we mean the ease with which its parrs can be recognized
and can be organized into a coherent pattern/Just as this printed page, if it is legible, can be visually grasped as a related pattern of recognizable symbols, so a legible.city would be one whose districts or landmarks or pathways are easily identifiable and are easily grouped into an over-all pattern. This book will assert that legibility is crucial in the city setting, will analyze it in some detail, and will try to show how this concept might be used today in rebuilding our cities. As will quickly become apparent to the reader, this study is a prelim- inary exploration, a first word not a last word, an attempt to capture ideas and to suggest how they might be developed and tested. Its tone will be speculative and perhaps a little irrespon- sible: ar once tentative and presumptuous. This first chapter will develop some of the basic ideas; later chapters will apply them to several American cities and discuss their consequences for urban design.
Although clarity or legibility is by no means the only impor- tant property of a beautiful city, it is of special importance when considering environments at the urban scale of size, time, and complexity. To understand this, we must consider not just the city as a thing in itself, but the city being perceived by its inhab- itants.
Structuring and identifying the environment is a vital ability among all mobile animals. Many kinds of cues are used: the visual sensations of color, shape, motion, or polarization of light, as well as other senses such as smell, sound, touch, kinesthesia, sense of gravity, and perhaps of electric or magnetic fields. These techniques of orientation, from the polar flight of a tern to the path-Ending of a limpet over the micro-topography of a rock, are described and their importance underscored in an exten- sive literature.'10-20-31-59' Psychologists have also studied this ability in man, although rather sketchily or under limited labora- tory conditions.'1-5-8-12-37-63-65-76-81' Despite a few remaining puzzles, it now seems unlikely that there is any mystic "instinct" of way-finding. Rather there is a consistent use and organization of definite sensory cues from the external environment. This organization is fundamental to the efficiency and to the very survival of free-moving life.
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